De mens is een visueel wezen. Wat anderen van jouw bedrijf kunnen zien heeft dus een onmiskenbare impact op je succes. Binnen enkele seconden wordt de eerste indruk van de consument gevormd – daarom is het belangrijk dat op websites en Google Bedrijfsprofielen mooie foto’s staan. Hoewel je kunt kiezen voor stockfoto’s op je website of bedrijfsprofiel, leveren authentieke, originele foto’s een meerwaarde voor jouw bedrijf. In deze blog lees je meer over de voordelen van professionele foto’s en hoe wij jou daarbij verder kunnen helpen.
Unieke, kwalitatieve foto’s voor een betrouwbare indruk
Een pakkende tekst op je website of Google Bedrijfsprofiel is ontzettend belangrijk, echter moet de kracht van mooie foto’s niet onderschat worden. Sprekende foto’s die passen bij wat jouw bedrijf uitstraalt zorgen er voor dat de klant een goed beeld krijgt van wie je bent en wat je doet. Zo leren klanten jou beter kennen. Door het persoonlijk te maken zullen klanten je eerder vertrouwen en maakt het bedrijf een betrouwbare indruk.
De nadelen van stockfoto’s
Originele foto’s zorgen niet alleen voor een betrouwbare eerste indruk – ook Google waardeert eigen foto’s meer dan stockfoto’s. Je loopt bij stockfoto’s zelfs het risico dat Google de foto’s markeert en verwijdert. Door het gebruik van kunstmatige intelligentie worden stockfoto’s namelijk snel herkend. Kies daarom zeker bij je Google Bedrijfsprofiel voor eigen foto’s.
Verbeter je SEO (zoekmachineoptimalisatie)
Natuurlijk wil je dat jouw website of Google Bedrijfsprofiel goed gevonden wordt; foto’s kunnen daarbij helpen. Je kunt namelijk foto’s SEO- optimaliseren, onder andere door trefwoorden in de naam en alt-tekst van de afbeelding te gebruiken en door het gebruik van categorieën en geo-tags. Originele foto’s die goed de identiteit en diensten van een bedrijf weergeven, zullen daarnaast zorgen voor meer kliks en betrokkenheid van klanten, wat weer bijdraagt aan een betere vindbaarheid.
Wat is belangrijk bij professionele foto’s?
Er komt al met al best veel kijken bij het maken en gebruiken van geschikte foto’s. Let ook op de volgende punten wanneer je aan de slag gaat met foto’s op je website of Google Bedrijfsprofiel:
- Maak een gedurfde eerste indruk met afbeeldingen van hoge kwaliteit. Zo pak je de aandacht van potentiële klanten en heb je een streepje voor op de concurrentie.
- Zorg voor diverse foto’s. Denk bijvoorbeeld aan de buiten- en binnenkant van het filiaal, foto’s van producten, het team, voor- en na-foto’s en afgeronde projecten.
- Recente foto’s zijn essentieel. Om het vertrouwen verder op te bouwen is het ook belangrijk om recente foto’s te gebruiken, en blijvend je bedrijfsprofiel bij te houden.
Goed beeldmateriaal is essentieel voor het succes van jouw bedrijf. Wil jij professionele foto’s laten maken voor jouw website, Google Bedrijfsprofiel, of social media? Bekijk dan onze actie voor professionele bedrijfsfoto’s. Onze fotograaf heeft ruime ervaring, een scherp oog en gaat graag voor jou aan de slag.
Meer weten? Stuur ons gerust een mailtje voor meer informatie over de fotoservice naar nur@searchtrends.eu