Facebook is een krachtig platform om je merk of bedrijf te promoten en potentiële klanten te bereiken. Door het aanmaken van een Facebook bedrijfsprofiel kun je eenvoudig het laatste nieuws omtrent je merk of bedrijf delen. Maar hoe maak je eigenlijk een Facebook bedrijfspagina aan? Volg ons stappenplan om gemakkelijk een bedrijfprofiel aan te maken en daardoor zichtbaar te worden met jouw merk of bedrijf op Facebook.
Voordelen Facebook bedrijfspagina
Het hebben van een bedrijfspagina voor je merk of bedrijf heeft vele voordelen. Allereerst is de bedrijfspagina geheel aan te passen naar de look & feel van je eigen huisstijl. Verder biedt een bedrijfspagina onder andere de mogelijkheid om duidelijk de bedrijfsinformatie te tonen, kun je geregeld berichten met foto’s en video’s, updates en/of aanbiedingen plaatsen. Ook kunnen klanten eenvoudig een review achterlaten. Daarbij kan een zakelijke pagina een onbeperkt aantal volgers verzamelen, terwijl een persoonlijke pagina een limiet heeft van 5000 vrienden. Een bedrijfspagina kan door meerdere personen beheerd worden en maakt het mogelijk om Facebook advertenties te plaatsen op een bepaalde doelgroep te bereiken. Ook zullen er statistieken over de activiteiten op de pagina beschikbaar zijn. Tot slot, is een Facebook bedrijfsprofiel ook zichtbaar in de zoekmachines, zoals Google. Dit vergroot de zichtbaarheid van je merk of bedrijf voor potentiële klanten.
Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina aan?
1. Maak een persoonlijk profiel aan
Om een bedrijfspagina aan te kunnen maken, heb je een persoonlijk profiel op Facebook nodig. Dit persoonlijk profiel maak je aan onder je eigen naam. Als je verder niets wilt doen met dit persoonlijke profiel, kan je in de instellingen (onder privacyinstellingen) zo inrichten dat het persoonlijk profiel vrijwel onvindbaar is.
2. Maak een bedrijfspagina aan
Vervolgens kan je een bedrijfspagina gaan aanmaken. Door links op het menu te klikken, wordt het volledige menu uitgeklapt. Klik vervolgens op de knop pagina’s.
Op deze pagina worden alle bedrijfspagina’s die je beheert getoond. Links staat er een knop om een nieuwe pagina aan te maken, klik daar op.
3. Kies de juiste naam voor je pagina
De volgende stap is het kiezen van de naam voor je Facebookpagina. Met de naam geef je aan waar je pagina over gaat en op die naam word je gemakkelijk gevonden binnen Facebook. Waar de naam aan moet voldoen, vind je terug in de richtlijnen voor Facebookpagina’s. Wij raden aan om je merk- of bedrijfsnaam te gebruiken. Vervolgens kies je een categorie die jouw merk of bedrijf het best omschrijft en kan je een korte omschrijving van je onderneming toevoegen. Daarna klik je op “pagina aanmaken’’.
4. Voeg je bedrijfsgegevens toe
Vervolgens kan je je contactgegevens, locatie en openingstijden toevoegen. Klik daarna op volgende.
5. Voeg een profielfoto en omslagfoto toe
De volgende stap is het toevoegen van je profielfoto en omslagfoto. Als profielfoto kan je bijvoorbeeld je logo gebruiken en als omslagfoto een mooie foto van je merk of bedrijf. Tevens kan je de actieknop bewerken en klik daarna op volgende.
6. Nodig vrienden uit voor je pagina
De laatste stap is het uitnodigen van je vrienden om je pagina te gaan volgen. Als je dit gedaan hebt, klik je op volgende, daarna op klaar en je Facebook bedrijfprofiel is aangemaakt.
Nu je een Facebook bedrijfsprofiel hebt aangemaakt voor je merk of bedrijf, kan je hier alle nieuwsberichten, aanbiedingen en andere updates delen. Tevens is het mogelijk om deze berichten te promoten door middel van advertenties om een grotere gewenste doelgroep te bereiken.
Kom je er niet helemaal uit? Installeer dan Teamviewer en neem contact met ons op. Wij helpen je verder met het aanmaken van een Facebook bedrijfsprofiel.